Volonterski centar Koprivnice Pratite nas Registracija Prijava Otvorene pozicije Donirajte!

Novosti

VCK › Novosti › Udruga MOJA organizira novi ciklus radionica


Udruga MOJA organizira novi ciklus radionica

29.03.201914:21 h127 pogleda

Udruga MOJA najavila nam je da uskoro kreće novi ciklus radionica za djecu i roditelje. Radionice su namijenjene obiteljima koje se suočavaju s disleksijom, disgrafijom, ADHD-om ili bilo kojim drugim sličnim teškoćama. Maja Ostriž, predsjednica Udruge, rekla je da je interes za ovaj tip radionica velik te da se svi zainteresirani mogu javiti na e-mail adresu Udruge: udrugamojakc@gmail.com

Ciklus se sastoji od osam radionica, a svaka radionica namijenjena je osnaživanju nekog segmenta života djece i roditelja. 

Umijeće slušanja i govor prihvaćanja - uvodna radionica
Primarni cilj prve radionice je međusobno upoznavanje roditelja, da upoznaju voditeljicu radionica, da izraze zabrinutosti u vezi sa svojim djetetom, ali i da istaknu čime su zadovoljni kod svojega djeteta. U prvom dijelu radionice utvrđuju se načela rada u grupi, približava se tema aktivnog slušanja i što ono podrazumijeva, a drugi dio radionice odnosi se na praktično vježbanje i upotrebu aktivnog slušanja u različitim zadanim situacijama s komunikacijskim partnerom.

Aktivno slušanje u službi stvaranja samopouzdanja i samosvijesti
Nastavljajući se na prvu radionicu, ova radionica ima za cilj približiti tematiku samopouzdanja i samosvijesti roditeljima. Osnaživanje samopouzdanja u najbližem okruženju kao što je dom jedan je od ključnih faktora u očuvanju emocionalne i psihološke dobrobiti djeteta, a posebice djece s teškoćama u razvoju. U tom cilju, grupne aktivnosti ove radionice temelje se na poticanju roditelja da uvide koja je njihova razina sposobnosti uočavanja svojih i tuđih emocija.

Koji je moj roditeljski stil?
Radionica ima nekoliko ciljeva: aktivno sudjelovanje roditelja, aktivno učenje o roditeljskim stilovima uz pomoć pripremljenih radnih listova, prepoznavanje svojih osobina tj. roditeljskog stila, poticanje međusobne rasprave te suradničko učenje. U prvom dijelu radionice naglasak je na predstavljanju teorijske podloge roditeljskih i odgojnih stilova, a drugi dio radionice ima za cilj da svaki roditelj prepozna svoj odgojni stil, uvidi njegove prednosti i mane te podijeli svoje uvide s ostalim roditeljima.

Hiperaktivno i zahtjevno dijete
Ciljevi radionice su: omogućiti roditeljima da izraze doživljaje i teškoće u vezi sa svojim hiperaktivnim djetetom, razviti i pojačati svijest o tome da se kod hiperaktivne djece radi o otežanoj mogućnosti zadržavanja pažnje odnosno bivanja usredotočenim bilo u pokretu, pogledu ili komunikaciji, ohrabriti roditelje da otpuste svoju uobičajenu ulogu onih koji kontroliraju i nadziru djetetovo ponašanje i upuste se u istraživanje procesa u kojem su se našli s djetetom te kod roditelja razvijati otvorenost za igru i eksperiment kao metodu rada za povećanje djetetove pažnje.

Teškoće učenja - disleksija, disgrafija, diskalkulija
Nerijetko se za primarnu teškoću u razvoju kao što je ADHD, javlja i pridružena teškoća učenja. Velika većina roditelja zainteresiranih za radionice ima djecu čija dijagnoza uključuje teškoće učenja – disleksiju, disgrafiju i diskalkuliju. Stoga je od krucijalne važnosti zaustaviti se na tim temama, približiti roditeljima stručnu literaturu koja opisuje spomenute teškoće te kroz grupnu aktivnosti poentirati neke od najvažnijih karakteristika svake od teškoća i mehanizme suočavanja s istima.

Što je ljutnja i kako riješiti sukob s djetetom?
U vremenu u kojemu živimo, frustracija i sukob svakodnevica su većine ljudi, a kada je riječ o djeci s ADHD-om, roditelji su oni koji bi trebali imati vrlo visoku toleranciju na frustraciju i primjereno reagiranje na ponovljeno impulzivno ponašanje svoga djeteta. Očekivati takvo što od roditelja je nerealno, ali ono što je moguće jest da se skrene pažnja roditeljima i osvijesti koji su to sve načini suočavanja s ljutnjom i frustracijom te koji su načini mirnog rješavanja sukoba (asertivnost).

Kako učiti dijete učiti?

Najveće teškoće na koje nailaze djeca s ADHD-om, ADD-om i pridruženim teškoćama, ogledaju se, osim na emocionalnom i psihološkom planu, posebice na odgojno-obrazovnom planu. Zbog svoje vrlo distraktibilne pažnje, ovoj je djeci teško pratiti nastavni program ukoliko u njega nisu utkane određene prilagodbe. Probleme kao što su čitanje lektire, rješavanje matematike i učenje cjelina s puno irelevantnih informacija stvara problem i djeci, ali i roditeljima koji svakodnevno utroše nekoliko sati na rješavanje zadaće sa svojim djetetom. Zbog ovih je razloga važno u okviru ove radionice približiti roditeljima neke od metoda kvalitetnog učenja. Radionica obuhvaća metode kao što su usmjeravanje pažnje, plansko učenje te mentalne mape.

Darovitost vašeg djeteta i zajedničke aktivnosti
Posljednja radionica ima nekoliko ciljeva: olakšati roditelju prepoznavanje područja u kojem je njegovo dijete darovito, davanje smjernica i ideja kako djetetu pomoći da u što većem opsegu razvije svoje potencijale i samoaktualizira se, pokazati kako se zajedničkim aktivnostima olakšavaju napetosti unutar obitelji, neki dječji strahovi i osjećaji usamljenosti te uspostavi bolji kontakt između roditelja i djece te da se kroz igru i zabavu opustimo na posljednoj zajedničkoj radionici.

Udruga MOJA za provođenje radionica treba i volontere pa se svi zainteresirani volonteri mogu javiti gospođi Maji Ostriž :)!

 

 


Fotogalerija

 

Natrag na novosti

O web stranici Uvjeti korištenja Zaštita privatnosti VCK Facebook Kontakt

2012 - 2019 © Udruga Kopriva     Dizajn i programiranje po mjeri: MED-OR održavanje d.o.o.